Што претставува БРТ (Бас Рапид Tранзит) системот на јавен превоз и зошто Градот Скопје го одбра токму овој модел на јавен транспорт како решение? Ова се главните прашања на кои одговори денешната презентација на системот за брз автобуски превоз.

Со БРТ се воспоставуваат две линии со коридори резервирани само за ултра-еколошки автобуси – од Ѓорче Петров до Ново Лисиче и од Бутел до Кисела Вода. Трасата со правец запад-исток е во должина од 12,8 км во една насока, со 21 станица, а трасата со правец север-југ е во должина од 10,4 км и 20 автобуски станици.

Проектираната вредност за овие две рути е околу 70 милиони евра, заедно со набавката на возилата.

-Целта на денешната презентација е да се обидеме да креираме јасна претстава за јавноста, пред се за граѓаните како главни актери во урбаната мобилност, за тоа што претставува БРТ системот и зошто го одбравме токму овој модел на јавен транспорт како најдобро решение за Скопје. Граѓаните имаат право да ги знаат сите информации за тоа на кој начин се развива градот во кој живеат и колку ќе се подобри квалитетот на живот со воведување на БРТ во Скопје“, рече градоначалникот на Скопје Петре Шилегов, кој проектот го нарече нова историја во јавниот транспорт.

ВМРО-ДПМНЕ реагира:

Шилегов ја замајува јавноста, едно зборува друго прави. Прво рече дека ќе ги сечат дрвјата долж средишното зеленило заради БРТ превозот, сега нема, прво едно зборуваше за кејот, сега друго испадна. Нема една работа за која Шилегов не се премислил. Идејата на Шилегов дека ќе го сочува зеленилото при изградба на таканаречениот БРТ превоз не соодветстува со реалноста, и е уште еден маркетиншки трик бидејќи 2 метри под моменталните дрвјаоди главната водоводна цевка за Скопје и при откорнување на дрвјата може да дојде до нејзино оштетување и пукање.

Според нив така откорнатите дрвја ќе се уништени и за ново зеленило ќе треба да се купуваат нови дрвја.

Зелените коридори кои сега ги најавува Шилегов ќе се направи сообраќаен хаос во градот Скопје. Најголем проблем е претоварањето на патниците кои ќе одат на дестинации кои не се опфатени со линијата на БРТ, бидејќи на линијата по коловозните ленти по кои ќе се движи БРТ нема да можат да се движат други автобуси. Дополнително неуко е зголемено растојанието на автобуските станици, и се организира превозот како Скопје да е полунаселен град, реагираат од партијата.

ВМРО-ДПМНЕ посочува дека со вака поставен систем се создава проблем и при излегувањето и влегување на патниците во автобусите на БРТ имено кога ќе излегуваат од автобуската станица мора да има надпатници, за да можат да поминат на пешачка зона.

– Системот за сообраќање на БРТ автобусите е неефикасен затоа што автобусите ќе се движат на секој 3 минути со што во голем дел од временските интервали по шпиците ќе бидат празни и ќе оперираат со мал број на луѓе. Сакаме да потенцираме дека овој проект е многу скап и неефикасен за град Скопје со овој број на население и оваа географска распространетост на градот Скопје. Системот на БРТ превозот е неосмислен и набрзина изведен без да се земат во предвид сите други фактори кои влијаат во сообраќајното уредување на градот. Дополнително му упатуваме апел на Шилегов овој проект да не го почнува на крајот на мандатот и со тоа да не му остава проблеми на идниот градоначалник на Скопје, кој ќе треба отпосле да ги поправа неговите грешки и неспособноста, велат од партијата.



Republika.mk - содржините, графичките и техничките решенија се заштитени со издавачки и авторски права (copyright). Крадењето на авторски текстови е казниво со закон. Дозволено е делумно превземање на авторски содржини (текст и фотографии) со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.