Во среда, 23 јуни, од 21 часот, во Музејот на современа уметност во Скопје, КСП Центар – Јадро има чест да ве покани на видео проекција и дискусија со визуелниот уметник Игор Грубиќ во разговор со кураторката Јованка Попова.
Избраните видео дела што ќе бидат претставени и дискутирани се осврнуваат на главните преокупации во уметничката пракса на Грубиќ, односно на значајни историски настани, маргинализираните групи и невидливите херои. Видео делата на Грубиќ се карактеризираат со афективен и емпатичен пристап, кој е длабоко хуман и честопати поетски.
Листа на видеа:
1. Angels with dirty faces, 2004-2006
2. East Side Story, 2006-2008
3. Capitalism follows Socialism, 2008-2012
4. Monument, 2015
5. How steel was tempered, 2018
Игор Грубиќ, е роден 1969 година во Загреб и е еден од најистакнатите и меѓународно признати хрватски уметници. Неговата уметничка пракса вклучува специфични интервенции во јавниот простор, фотографија и видео. Од 2000 година, тој исто така работи и како продуцент и автор на документарни филмови, ТВ прилози и социјално ангажирани реклами. На 58-то Биенале во Венеција во 2019 година, тој ја претставуваше Хрватска со проектот „Траги на исчезнување (во три чина) “и краткиот, експериментално документарен / анимиран филм „Како се калеше челикот“, со кој освоил повеќе награди, вклучувајќи ги и: специјалната награда на меѓународниот фестивал за анимација Анилог и Анимафест; како и награда за најдобар професионален филм на „АСИФА-Хрватска“ (2018).
Интервенциите на Грубиќ во јавниот простор, како и видео-делата, ги истражуваат политичките ситуации од минатото и сегашноста, притоа пробивајќи го ткивото на реалноста. Критичката, социо-политички посветена практика на Грубиќ се карактеризира со долгорочен ангажман и посветеност на темите што тој ги обработува. Од длабинско истражување на судбината на историските споменици и падот на индустријата до испитување на проблемите на малцинските заедници.
Грубиќ учествувал на бројни меѓународни изложби, меѓу кои и: Биеналето во Тирана (2003); Манифеста 4 (Франкфурт, 2002); Манифеста 9 (Генк, 2012); 50-ти Октомвриски салон (Белград, 2009); Reality Check, MuMOK (Виена, 2009); 11-то Истанбулско биенале (2009); 4. фестивал на фотографии во Манхајм Лудвигсхафен, Хајделберг (2011); East Side Stories, Palais de Tokyo (Париз, 2012); Биенале Гвангжу (2014); Нулта толеранција, MOMA PS1 (Њујорк 2014); Степени на слободата, МАМбо (Болоња, 2015); 5-то Солунско биенале (2015); Cut, МСУ (Загреб, 2018); Небесни суштества, МГ + МСУМ (Љубљана, 2018); Вредности на слободата, Белведере 21 (Виена, 2018), 58. Биенале во Венеција (2019), Биенале во Ереван (2020)
Неговите дела се дел од колекциите на: Тејт Модерн, Музеј на современа уметност во Белград и Загреб, Музеј Штуки, колекциите Кадист и Контакт, уметничката колекција на Телеком, Октомврискиот салон во Блград и др.

Јованка Попова (1980, Скопје) е куратор во Музејот на современата уметност – Скопје и куратор и програмски координатор на Проектниот простор „Прес ту егзит“. Докторант на Факултетот за медиуми и комуникации СИНГИДУНУМ во Белград. Магистрирала на Институтот за Историја на уметноста, насока – современа уметност на Филозофскиот факултет во Скопје. Работела на повеќе домашни и интернационални кураторски проекти. Во 2019 била куратор на северно македонскиот павилјон на 58. Венециско биенале. Како дел од програмата на неколку меѓународни конференции и симпозиуми одржала презентации и предавања на Humboldt University Берлин, Goethe University, Франкфурт, Central European University, Будимпешта, Hankuk University of Foreign Studies, Seoul, Kunsthistorisches Institut, Фиренца; Norwegian University of Science and Technology, Трондхејм, Bahcesehir University, Истанбул итн. Претседател е на AICA Македонија – здружение на ликовни критичари, историчари на уметноста и кустоси кои дејствуваат на полето на модерната и современа уметност.



Republika.mk - содржините, графичките и техничките решенија се заштитени со издавачки и авторски права (copyright). Крадењето на авторски текстови е казниво со закон. Дозволено е делумно превземање на авторски содржини (текст и фотографии) со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.