Министерството за надворешни работи никако не успева да ги пласира вистинските информации потребни за влез во Македонија. Нема страница на англиски јазик на која бизнисмените и евентуално заинтересираните туристи би прочитале кои се условите за влез во земјава. Има само за Македонци кога патуваат надвор, но и тие информации се стари, од ноември, а сега е јули.
И Министерството за здравство, иако најодговорно за овие податоци, нема сајт на англиски во однос на условите за влез во државата. Има само една веб страница „корона вирус“ на која последните информациите се од 20 мај 2020 година, реагира Здружението на угостителството и туризмот при Стопанската комора.
Според Здружението, амбасадите имаат повеќе информации за влез во државава од нашите институции, што е недозволиво.
Во меѓувреме, како што истакнаа на прес-конференција, земјава ги губи не само туристите, туки и позициите како туристичка дестинација. Нема чартери, нема автобуси во доволен број, ниту доволно организирани патувања кон Македонија.
Слабеат позициите на државава кај традиционалните пазари, додека на регионалниот не се зајакнуваат, а уште потешко може да се размислува за нови пазари. Ова создава впечаток дека туризмот не е препознаен како сектор во економската политика на државата – реагираат од Здружението.
Потпретседателите на Здружението, Александар Кузманоски и Асим Меџедовиќ, истакнаа дека дипломатијата потрфлила во овој сегмент. И тоа што моментно има малку туристи во земјава, главно од Полска, не е заслуга на државата, туку на бизнис секторот, на иницијативата на туристичките работници и на ризикот што тие целосно го презеле на свој грб.
За подобрување на состојбата, освен силна промоција посебно во регионот, Здружението предлага и поддршка на авиосообраќајот, како и бесплатен паркинг за сите странски возила и авотбуси – мерка која би траела најмалку до стаблизирање на туристичкит сектор.
Ние континуирано и укажуваме на државата дека не си ја врши работата. Ве упатувам на страниицата на МНР. Нема, не постои информација на англсики јазик, нема инфо за условите за влез во државата на англиски. Како ние да им објасниме на гостите, а не се работи само за туристи, туку и за бизнис. Државата има обврска да пласира квалитетни информации за тоа што се случува, мора редовно да ги апдејтира податоците за ние готови да ги преземеме и да ја ппромовираме – истакна Кузманоски.
Тој дополнува дека интерес за земјава има, но недостасуваат информации за проток, за влез и излез.
Мора да се комуницира со тур-операторите од другите сржави за да добијат сигурност дека сме подготвени како дестинација да ги пречекаме турситите од аспект на безбедност. Ние, како бизнис, многу брзо се престроивме, но не и државата – истакна Кузманоски.
Меџедовиќ соопшти дека чартерите од Холандија се сѐ уште неизвесни, а има и најави дека ќе бидат комплетно откажани.
Имаше информации дека ќе доаѓаат туристи од Бенелукс и Холандија, како и од Турција, но со оглед дека бевме подолго време во црвена зона и не направиме промоција и директна дипломатска офанзива да се контактираат тие тур-оператори, задоцнивме и се уште доцниме. Од Полска турстите кои се дојдени, пак, се на иницијатива на приватниот сектор. Направени се индивидуални напори и тоа е всушност заслуга на тур-операторот кој сам го презема целосниот ризик – истакнува Меџедовиќ.
Одговорајќи на новинарски прашања, Меџедовиќ изјави дека цените на аранжманите за странство годинава се пониски во однос на 2019 година. Авиобилетите на дестинациите на кои работат македонските туристички агенции се поевтини, а истото важи и за хотелското сместување. И за домашните капацитети цените се пониски.
Пакет аранжманот е многу поевтин во однос на 2019 година, но има дестинации со поголеми рестрикции, западноевропски, кои од нивна причина имаат повисоки цени. На традиционалните дестинации како Грција, Турција, Египет, цените се пониски. Дома цените се исто така пониски, со исклучок можеби на хотелите кои работат со минимален капацитет. Но, тие што работат со целосен капацитет се поевтини – објасни Меџедовиќ.
Тој оценува дека кај нашите туристи има интерес за патување надвор, особено по вакцинирањето и обезбедувањето на неопходните предуслови за одмор од страна на секоја држава.
Изнесувајќи ги актуелните состојби, Даниела Василевска од Стопанската комора нагласи дека за добра туристичка сезона, таргет мора да биде организираното туристичко патување. Потребна е и обемна медиумска кампања за поттикнување на домашниот туризам, како и зајакната промоција во европските држави кои се наши традиционални пазари.
Василевска истакнува дека иако декларативно Владата има слух за предлозите, идеите и иницијативите на туристичките работници, нема примена, а уште помалку реализација.
Ургентна потребата од итна подршка и агресивна промоција, посебно во регионот, за да се спаси барем дел од годинашната сезона и да се овозможи поповолна позиција во 2022-ра. Во периодот што следи, од клучно значење ќе биде и зајакнувањето на односите со поголемите странски тур-оператори со кои се негува традиционална соработка преку директна комуникација на сите нивоа. Истото се однесува и на односите со авионските компании кои оперираат кон и од Македонија. Бизнисот таквиот вид поддршка не ја гледа или пак немаме информации дека се случува – истакнува Василевска.
Здружението смета дека вауечерите за социјалните категории граѓани се добра мерка која ќе има некаков бенефит, но нема да биде доволна да го поддржи туризмот во обликот како лани.
Republika.mk - содржините, графичките и техничките решенија се заштитени со издавачки и авторски права (copyright). Крадењето на авторски текстови е казниво со закон. Дозволено е делумно превземање на авторски содржини (текст и фотографии) со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.
Comments are closed for this post.