Проблеми со функционирањето на судството се причина што оваа година демократијата во Бугарија продолжува да се лизга кон хибриден режим, што постепено се забележува со неколку исклучоци во една деценија. Многу од проблемите на таа држава се забележуваат и во повеќето други земји во регионот, пишува Дневник.бг.

Тие заклучоци произлегуваат од проценката на Бугарија во годишниот извештај за земјите во транзиција на американската Фридом Хаус. Во извештајот се 29 земји од Источна Европа и поранешните советски републики – се анализираат за да се трага за нивниот демократски развој.

Фридом Хаус ја намали оценката за работата на судството во Бугарија поради „загриженост за политизација на обвинителството, недостаток на отчет за неправилности во работата на полицијата и гонењето и дискриминаторски третман на ромските граѓани за време на пандемијата Ковид-19“.

Судството е една од седумте категории што ги следи фондацијата (другите се национални институции, избори, граѓанско општество, медиуми, локални институции и борба против корупцијата).

„Политичката клима на земјата дополнително се влоши во 2020 година“, бидејќи поларизацијата во општеството не е намалена како резултат на пандемијата, според извештајот за Бугарија.

Во исто време, минатата година се случи „влошување на работното опкружување за новинарите“, со употреба на сила и напади врз припадници на медиумите. Надвор од проблемите споменати во промената на рејтингот во судството, се споменуваат и првите санкции воведени од САД против бугарски судија.

Проблемот на Бугарија е постепено намалување на проценката заради проблеми со квалитетот на демократијата – главно, но не само во медиумите, борбата против корупцијата, судството и работата на институциите, бидејќи одржувањето на овој тренд ги турка да станат ист режим како што веќе се случува во Унгарија.

Земјите и категориите во кои е поделен нивниот демократски живот се рангирани од 1 (авторитарен режим) до 7 (консолидирана демократија).

Вкупниот резултат за демократија во Бугарија е 4,50 – 0,04 поени под претходната година.

Оваа година, сепак, промената го потврдува трендот за цела деценија (освен само за 2016 година) Бугарија да го намалува својот резултат секоја година.

„Процентот на демократија“ се намали за еден поен – 58 од 59 проценти – и се намали во повеќето од испитаните 30 земји (со исклучок на Босна Македонија, Летонија, Литванија, Словачка и Узбекистан).

Заедно со Летонија и Црна Гора, Бугарија има десетти најголем пад на демократските параметри во последните четири години, измерен од Фридом Хаус кој во моментот ја смета БУгарија за полуконсолидирана демократија. Тие забележуваат за широка корупција, а резултатите од борбата со неа се слаби, за влијание врз медиумите и редакциската независност што може да предизвикаат автоцензура.

Во извештајот Бугарија се споменува неколкупати како пример за негативни тенденции – заедно со Киргистан е истакната како држава во која „опасна реторика е инструментализирана за политички цели“ – на пример ветото за Скопје во преговорите со ЕУ, јавија бугарски медиуми.

„Бугарија исто така започна кампања со закани против Македонија, ветувајќи дека ќе ги блокира нејзините разговори за пристапување во ЕУ доколку не успее да ги реши историските спорови со Бугарија – и покрај тоа што се постави како главен поддржувач на евро-атлантските интеграции на Скопје. Ова кулминираше со експлицитно вето против разговорите во ноември, помагајќи да се одложат, со тоа што Бугарија го поддржа ветувањето од 2019 година дека ќе го сврти својот курс за надворешна политика за Македонија (оној што го забрза нејзиниот европски пат), освен ако не бидат исполнети повеќе билатерални барања“.

Во категоијата – Цивилно општество – е поместено дека „во мај, Европскиот суд за човекови права донесе пресуда против Бугарија за нејзиното одбивање да регистрира организации кои тврдат дека зборуваат за непризнато од властите македонско малцинство. Овој потег беше поддржан во белешката од Комитетот на министри, кој ја повика Бугарија да престане да одбива регистрација на слични организации со образложенија за национална безбедност или за технички неправилности“.



Republika.mk - содржините, графичките и техничките решенија се заштитени со издавачки и авторски права (copyright). Крадењето на авторски текстови е казниво со закон. Дозволено е делумно превземање на авторски содржини (текст и фотографии) со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.